阿狗在这

【爱音乐,爱摄影】
网易云音乐:阿狗在这
新浪微博:阿狗在这
Greatest Hits Volume II Alan Jackson
Remember When - Alan Jackson

【我二十岁】

/摘自网易云音乐评论


@chuangdangzx:人生最好的三种状态:不期而遇、不言而喻、不药而愈。


今天去提车,前前后后在路上开了几十公里
最紧张的是高峰期堵车的时候
终于到家停车临门一脚油门
墙被撞了一个大洞
我坐在驾驶室上懵了 爸爸下去看 很淡定的让我倒一点
妈妈也出来了 让我先回家 喝碗热汤
我吓出一身汗

陆陆续续交警来了 保险公司的来了
他们说 这车是谁的名字 站在车边拍个照
我站过去 被拍的瞬间有很神奇的感觉
一切都平静了之后我还是不知道自己当时怎么想的

只有爸妈一直在说 没事的 又不是撞了人 现在先把错误犯了以后就知道了
你才二十岁 还小呢

妈妈还夸我进步了
比起我去年买错一家人的机票直接在公司哭成熟多了
她一直以为我要哭的

(2017.12.30我心里很感动 又觉得自己很糟糕
或许就像这歌词/如今回首 不过垫脚坚石)


歌词来自网易云音乐

Remember when I was young and so were you,
曾几何时我年轻过你亦如此,
And time stood still and love was all we knew,
时光静止你我除爱别无所知,
You were the first so was I,
我之初恋,亦是你的,
We made love and then you cried,
你我缠绵后你潸然泪下,
Remember when,
曾几何时,
Remember when we vowed the vows,
曾几何时你我山盟海誓,
and walked the walk,
怡然漫步,
gave our hearts made the start it was hard,
心灵相交,共创美好,已然艰辛,
We lived and learned life threw curves,
我们经历成长,生活坎坷,
There was joy there was hurt,
有过快乐,有过心酸,
Remember when,
曾几何时,
Remember when old ones died and new were born,
曾几何时旧人故去新人坠地,
And life was changed disassembled rearranged,
世事变迁,分分合合,
We came together fell apart,
你我相聚,散去,
And broke each other's hearts,
我们心碎彼此,
Remember when,
曾几何时,
Remember when the sound of little feet,
曾几何时轻轻小脚拍出动人乐曲,
was the music,
动人乐曲,
We danced to week to week,
周复一周你我随舞,
Brought back the love we found trust,
重燃爱火,找到信任,
Vowed we'd never give it up,
承诺我们永不放弃,
Remember when,
曾几何时,
Remember when thirty seemed so old,
曾几何时而立之年觉老,
Now lookin' back it's just a steppin' stone,
如今回首,不过垫脚坚石,
To where we are,
现在何处,
where we've been,
去过何方,
Said we'd do it all again,
说过你我总能重来,
Remember when,
曾几何时,
Remember when we said when we turned gray,
曾几何时我们设想你我白发之时,
When the children grow up and move away,
子女长大离巢之时,
We won't be sad we'll be glad,
我们不会伤感,你我欣然,
For all the life we've had,
只因与你厮守此生,
And we'll remember when,
我们忆起曾几何时,
Remember when,
曾几何时,
Remember when,
曾几何时。

评论(1)
热度(14)
© 阿狗在这 | Powered by LOFTER