阿狗在这

【爱音乐,爱摄影】
网易云音乐:阿狗在这
新浪微博:阿狗在这
MDNA Madonna
Masterpiece - Madonna

几年前在报纸上登出的获奖名单上发现这首歌,喜欢这首歌的感觉,没有理由。

收录于麦当娜2012年专辑《MDNA》中,为「W.E./温莎公爵的情人」电影主题曲,并荣获2012年金球奖最佳电影原创歌曲奖的。

故事取材自辛普生夫人沃利斯生平事迹,是麦当娜继2008年《下流与智慧》之后执导的第二部影片。


If you were the Mona Lisa

如果你想做蒙娜丽莎


You’d be hanging in the Louvre

那么你将会被悬挂在罗浮宫的墙壁


Everyone would come to see you

尽管每天都有人来慕名探望


You’d be impossible to move

但是你却不再自由


It seems to me is what you are

对我而言这就是你


A rare and priceless work of art

一件稀世的无价之宝


Stay behind your velvet rope

穿着华丽却被绳索束缚


But I will not renounce all hope

但是我不会放弃一线希望


And I’m right by your side

我站在你身旁


Like a thief in the night

像个暗夜里的盗贼


I stand in front of a masterpiece

我站在一件杰作面前守望


And I can’t tell you why

我也无法告诉你为什么


It hurts so much

这种感觉如此伤痛


To be in love with the masterpiece

爱上了一件世间杰作


‘Cause after all

但是直到最后


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽的


From the moment I first saw you

从第一次见到你的那一刻开始


All the darkness turned to light

所有的黑暗都变成了光亮


An impressionistic painting

你是一件印象派的画作


Tiny particles of light

光线调和的恰到好处


It seem to me is what you’re like

对我而言这就是你


The “look but please don’t touch me” type

永远是可望而不可即


And honestly it can’t be fun

但是说实话这并不美好


To always be the chosen one

永远是天命之人


But I will not renounce all hope

但是我不会放弃一线希望


And I’m right by your side

我站在你身边


Like a thief in the night

像个暗夜里的盗贼


I stand in front of a masterpiece

我站在一件杰作面前守望


And I can’t tell you why

但我也不能说为什么


It hurts so much

这种感觉如此伤痛


To be in love with the masterpiece

爱上一件世间杰作


‘Cause after all

但是直到最后


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽


But I will not renounce all hope

但是我不会放弃一线希望


And I’m right by your side

我站在你身边


Like a thief in the night

像个暗夜里的盗贼


I stand in front of a masterpiece

正站在一件杰作面前守


And I can’t tell you why

但我不能告诉你为什么


It hurts so much

这种感觉如此伤痛


To be in love with the masterpiece

爱上一件世间杰作


‘Cause after all

但是直到最后


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽


But I will not renounce all hope

但是我不会放弃一线希望


And I’m right by your side

我站在你身边


Like a thief in the night

像个暗夜里的盗贼


I stand in front of a masterpiece

正站在一件杰作面前守望


And I can’t tell you why

但我不能告诉你为什么


It hurts so much

这种感觉如此伤痛


To be in love with the masterpiece

爱上一件世间杰作


But I will not renounce all hope

但是我不会放弃一线希望


And I’m right by your side

我站在你身边


Like a thief in the night

像个暗夜里的盗贼


I stand in front of a masterpiece

正站在一件杰作面前守望


And I can’t tell you why

但我不能告诉你为什么


It hurts so much

这种感觉如此伤痛


To be in love with the masterpiece

爱上一件世间的杰作


‘Cause after all

但是直到最后


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽

Cause after all

直到最后


Nothing’s indestructible

没有什么是永垂不朽


评论
热度(12)
© 阿狗在这 | Powered by LOFTER